Tuesday 1 October 2019

Stoffvalgkurset

Forrige uke tok jeg meg en pause fra Julemysteriejobbing, og koste meg med stoffene jeg valgte ut i Stoffvalgkurset. Etter å ha jobbet så mye med sammensetning av disse stoffene, kunne jeg jo ikke la den flotte, fargerike bunken gå til spille.

Slik ble Stoffvalgputen min, den måler ca 50*50cm. Det var så flott vær i helgen, at jeg fikk til en utendørsshoot av en del prosjekter. Det er ikke alltid så lett å få til på denne tiden av året!

Dere som har tatt Stoffvalgkurset, kan gjerne se hvordan jeg har brukt valører til å få fram mønsteret.
Jeg har brukt 4 valører, og miksa det bittelitt opp med noen ruter som er litt på kanten. Her er en valørskisse hvis du har lyst til å lage din egen valørpute. Hver rute er 2 ½”*2 ½” inkl sømrom; så enkelt og likevel ganske kult.

Det er lettere å se mønsteret når putetrekket ligger flatt.

Puten er quiltet i et diagonalt rutenett hvor jeg har skiftet farge for hver valør: gråsvart på de mørkeste rutene, hot pink på medium, lys grå på lys medium, og hvit på de lyseste.

Lager du et Stoffvalgprosjekt, har jeg veldig lyst til å se resultatet!

Har du ikke tatt Stoffvalgkurset ennå, så er dette et gratis kurs om det å sette sammen stoffer. Du finner info og påmelding ved å klikke på bildet under

Og har du lyst til å være med på årets hyggeligste førjulssyssel, så er påmeldingen til årets Julemysterium i full gang. Du finner info og påmelding ved å klikke på bildet under

Og, har lyst til å være med på et spennende kurs i frihåndsquilting, kan du lese mer om Quilta Figurer-kurset i Stavanger i november ved å klikke på bildet under. Jeg har lastet opp flere bilder av modellene.

Snakkes:)

No comments:

Post a Comment