Tuesday 12 May 2020

Bli ferdig! Trinn 4

Den gamle ufoen min har fått sitt eget liv etter hvert. Det som startet helt tilfeldig med at jeg åpnet en gammel kasse, har nå blitt en glede å jobbe med. Det er magien av å ta et trinn om gangen, og glede seg over framgang, istedenfor å tenke på alt det man har igjen.

Jeg syr fremdeles mye på hjemmekontoret (spisestuebordet), med de gleder og utfordringer (og rot) det fører med seg. Etter alle disse ukene, følte jeg her om dagen et brått, og noe uventet, behov for å rydde i alle quiltesakene som fløt rundt, slik at jeg igjen har et helt bord å jobbe på. Rydding er ikke overvurdert!

Jeg syr på den aller første maskinen jeg kjøpte før jeg begynte å quilte. Det er en Janome 3000, og den syr fantastisk bra både med og uten overtransportør. Nå har jeg blitt vant med det lille rommet under symaskinsarmen igjen, og quilter uten å blunke.


Bli Ferdig!-prosjektet er quiltet med loddrette sømmer sydd med overtransportør og 3,5mm lange sting. Jeg har brukt ulike farger på tråden, og de mørke kolonnene i midten har fått flere sømmer. Bordene er quiltet med hvitt.

De loddrette sømmene stopper ved bordene, så det var mange tråder å feste. Heldigvis har jeg easy threading-nåler liggende overalt - anbefales på det varmeste!

Quilten er lett å jobbe med, og vatten fra Stoff og stil er myk og fin, og lagene glir slett ikke fra hverandre som jeg fryktet, selv ikke med rettsøm. 

Quilten må snart få et navn; noe med Corona er vel passene både mht form og tid.


Nå har jeg tatt med meg noen lengder med bomullsgarn til neste trinn som er pynting. Gleder meg til å se om det gjør så mye forskjell som jeg tror (og håper)!


No comments:

Post a Comment