Tuesday 19 May 2020

Bli ferdig! Trinn 5

Det går sakte, men sikkert fremover med Coronateppet.

Planen denne uken var å dekorere midtfeltet med linjer av bomullsgarn, og det fikk jeg gjort på 17. mai.

Jeg klarte ikke å sy dem fast med overtransportøren. Kanskje jeg hadde feil overtransportør på; de går litt i surr etter hvert. De ser helt like ut, tror jeg, men det er gjerne forskjell på dem likevel.

Quilting uten overtransportør gir lett noe dradde linjer, og sånn ble det her. Enda mer tydelig ble det da jeg prøvde å sy noen garnlinjer på tvers også. Da ble det helt feil, så de fjernet jeg igjen.


På nært hold gir garnet godt med ekstra farge og effekt, men på avstand blir de mer utydelige. Uansett er jeg fornøyd.


Neste trinn er det siste - lukkekanten. I dagens livesending på Facebook snakket jeg om at det ikke er mitt favorittrinn av quiltingen, og hva jeg gjør for å gjøre det enklere.


I går filmet jeg en video om hvordan jeg lager lukkekanter. Den er lastet opp både i Mrs Moen sitt Bibliotek, og på YouTubekanalen min.




Biblioteket er åpent for alle som er med på nyhetsbrevet Fargeglade meldinger. Påmeldingen finner du her i sidebaren, eller på nettsiden mrsmoen.com.

YouTubekanalen finner du ved å søke på Mrs Moen eller Nina Lise Moen.

Snakkes:)

No comments:

Post a Comment